Wedstrijdverslag Heren 1

Sensationele winst op koploper voor hockeyheren

Afgelopen zondag stond voor de hockeyheren van Wijchen de topper tegen koploper Shot op het programma. De Tilburgse studenten staan ongeslagen bovenaan in de competitie en zijn topfavoriet voor het kampioenschap dit jaar. Wijchen staat nu op de derde plaats en heeft alle punten nodig om de felbegeerde tweede plek te bemachtigen, die ook garant staat voor promotie. Zondag deed Wijchen wat weinigen voor mogelijk hadden gehouden. Met het betere van het spel werd er gewonnen in Tilburg.

Langs de zijlijnen van het veld zat de sfeer er al direct goed in. Vanuit Wijchen waren zo’n vijftig supporters meegereisd om de kraker te aanschouwen en MHC Wijchen een steuntje in de rug te geven. Er werd direct een hoog niveau op de mat gelegd en over en weer volgden enkele kansen. Het was spits Sjors Reith die na een solo-actie de score opende voor de Wijchenaren (0-1). Niet veel later maakte Shot de 1-1 via een onhoudbare sleeppush. De thuisploeg stoomde door en wist ook de 2-1 te maken, waarna er gerust werd.

In het derde kwart wist wederom Sjors Reith te scoren, nu via een tip in, waarmee hij zijn team weer op gelijke hoogte bracht met Shot (2-2). Hierdoor groeide het vertrouwen in een goede afloop onder de mannen uit Wijchen. Ondertussen liep de spanning op op het veld wat resulteerde in diverse groene en gele kaarten voor beide teams. In het vierde kwart sloeg het Gelders kanon Lars Wortelboer toe waarmee zijn team weer op voorsprong kwam (2-3). Niet veel later passeerde balkunstenaar Koen Schipper de Tilburgse keeper nogmaals waarmee de 2-4 een feit was. Met nog zo’n 10 minuten te gaan vochten beide teams voor wat ze waard waren. Shot brak echter niet meer door de Wijchense verdediging, waarmee de Wijchenaren na 70 minuten als winnaars het veld mochten verlaten.

De wedstrijd van zondag was om meerdere redenen sensationeel te noemen voor Wijchen. Nooit eerder ging er zo’n groot publiek mee naar een uitwedstrijd en het was ook niet vanzelfsprekend dat zij hen zouden belonen met een winstpartij. Met goed en gedisciplineerd spel mocht Wijchen zich de terechte winnaar noemen. Na de zege van afgelopen zondag is het de taak aan het team van coach Paul Meijer om de focus vast te houden en geen punten meer te verspelen. Alleen dan is er nog zicht op promotie. Aankomende zondag speelt Heren 1 weer thuis vanaf 14:45 tegen Berlicum Heren 1.