Nieuws van het bestuur

Vacature hoofdtrainer

Onze hoofdtrainer Martijn Tijssen heeft aangegeven een baan in het basisonderwijs te ambiƫren. Momenteel loopt hij stage op een basisschool en hij heeft hij nog een aantal assessments en toetsen. Wij oriƫnteren ons daarom op een eventuele opvolger.

Mixed Hockey Club Wijchen is voor het seizoen 2023-2024 op zoek naar een hoofdtrainer voor 24-32 uur per week. Samen met technisch directeur ben je verantwoordelijk voor het trainingsprogramma van alle jeugdteams. Je geeft niet alleen training maar begeleidt ook jeugdtrainers en bent actief betrokken bij de Technische Commissie.

Je staat veel op het veld en bent voor alle jeugdtrainers het aanspreekpunt. Als je geen training geeft, bereidt je bijeenkomsten voor, werk je in Hockeyfood ons trainers platform en ga je in gesprek met spelers, trainers of de technische commissie. Met jouw communicatievaardigheden breng je een heldere boodschap maar luister je ook goed naar alle belanghebbenden.

Tijdens de selecties en teamindelingen speel je een belangrijke rol. Jij hebt immers de meeste ervaring met de spelers en hebt kijk op de ontwikkeling.

We zoeken iemand die wil meegroeien met de club. Op termijn zou je zelfs kunnen doorgroeien tot technisch directeur. Je krijgt voldoende vrijheid en verantwoordelijkheid maar ook een goede begeleiding van de technisch directeur, TC of andere mensen van de club.

Je komt te werken bij de leukste vereniging in de regio waar naast hockey nog veel meer wordt georganiseerd. Sportiviteit, respect, maar ook gezelligheid en hulpvaardigheid zijn kernwaarden die de club in een hoog vaandel heeft staan.

Onze vereniging is in 1973 opgericht en telt op dit moment 700 leden van jong tot oud.

Naast de reguliere trainingen en wedstrijden tijdens het seizoen wordt nog meer georganiseerd. Zo zijn er hockeyclinics, de jaarlijkse familiehockeydag, Super Sundays, glow in the dark hockey en andere festiviteiten. Meestal worden deze activiteiten door onze vrijwilligers georganiseerd, maar jij kunt natuurlijk ook iets sportiefs organiseren. In overleg kan je voor eigen rekening clinics of hockeydagen organiseren in vakantieperiodes.

We hebben het in Wijchen allemaal goed geregeld. Naast een fantastisch complex met 2 watervelden en 1 semi-waterveld spelen we in de winter in onze eigen blaashal.

Heb je een trainersdiploma, ervaring op een hockeyclub en wil je jezelf verder ontwikkelen?

Stuur dan een mail naar [email protected] of bel met Ton Burgers (06 23472761). We ontvangen je graag op de club voor een kennismaking.