Nieuws van het bestuur

Wijchense ondernemers verlengen sponsorcontract MHC Wijchen

Vanaf volgend seizoen prijken de namen van Yoast, Halma Solutions en Brownies & DownieS op de jeugdshirts van MHC Wijchen. De Wijchense ondernemers zijn al jaren betrokken als hoofdsponsor van de hockeyclub en hebben vorige week hun sponsorcontracten verlengd t/m het seizoen 2024-2025.

"Fantastisch nieuws voor de hockeyclub én de sponsoren. Vanaf augustus spelen 550 jeugdspelers de komende vier jaar in nieuwe groene shirts. Echt geweldig om te zien dat onze sponsoren, ook in deze tijd, nog steeds betrokken blijven bij de club, aldus Harmen Schipper, voorzitter MHC Wijchen.”

Marieke van de Rakt, algemeen directeur bij Yoast is enthousiast over de verlenging van het contract. "Er werken best veel mensen bij Yoast die zelf hockeyen of waarvan de kinderen hockeyen bij MHC. Wij vinden het belangrijk om als bedrijf lokaal zichtbaar en maatschappelijk betrokken te zijn. De investeringen die MHC Wijchen doet in de jeugd en in duurzaamheid spreken ons erg aan. Daarnaast helpt de exposure ons natuurlijk ook, dat merken wij bijvoorbeeld bij de werving van personeel.”

Ook ondernemer Maarten Halma van onder meer Brownies & DownieS en Halma Solutions gaat door met de sponsoring van de hockeyclub. "Ik ben al jaren sponsor van de club waar mijn twee kinderen met plezier hockeyen. Bij MHC hebben ze de zaken goed voor elkaar en daar verbind ik graag mijn naam aan. Door Covid-19 heb ik mijn kinderen weinig zien spelen, maar ik verwacht vanaf het nieuwe seizoen weer regelmatig een wedstrijdje te kijken.”

De nieuwe Indian Maharadja shirts zijn inmiddels besteld en worden voor de start van het nieuwe seizoen geleverd. In augustus worden de oude shirts ingeruild voor een nieuw shirts. De ‘oude’ shirts gaan weer naar Stichting Bicentini Foundation en worden gebruikt op het eiland Curaçao.

"We zijn erg blij dat deze hoofdsponsors aan onze club verbonden willen blijven, vertelt Mike van Sambeek namens de sponsorcommissie van MHC. We hebben goede afspraken gemaakt voor de komende jaren en dat biedt continuïteit voor de club. MHC Wijchen heeft sowieso een stabiele groep met trouwe sponsoren en daar zijn we best trots op.