Smeercase bij MHC Wijchen

MHC Wijchen neemt deel aan de landelijke actie om het insmeren van de buiten sportende kinderen vanzelfsprekend te maken.

Sinds afgelopen zaterdag is de "Smeercase” te vinden op de hockeyclub. Er is al meteen goed gebruik van gemaakt! De Smeercase zal tijdens wedstrijddagen en evenementen in het clubhuis, buiten of bij de wedstrijdtafel staan. Dus pak de Smeercase en smeer je in!

De Smeercase is een opvallend kratje met daarin flesjes anti-zonnebrand crème.

Met de Smeercase moet insmeren tijdens het buitensporten heel gewoon worden; momenteel staat slechts 1 op de 10 kinderen ingesmeerd op het veld. De Smeercase is ontwikkeld door Sport ZonVeilig dat de ambitie heeft heel Nederland zonveilig te laten sporten.

"Sporten is gezond, maar wel alleen als je je goed beschermt tegen de zon. Met de Smeercase hopen we dat onze leden voortaan allemaal ingesmeerd en wel op het veld staan én dat ze dat ook als de normaalste zaak gaan zien.”

Kinderen en jongeren: veel maar onbeschermd buiten actief

Kinderen en jongeren besteden bijna de helft van hun wekelijkse vrije tijd aan sport en spel. Hockey en voetbal zijn de meest favoriete buitensporten, met respectievelijk 160.797 en 615.291 jeugdleden. Ondanks dat jeugdigen wekelijks veel tijd op het sportveld doorbrengen, smeert slechts 1 op 10 zich in. Blootstelling aan te veel schadelijke UV-stralen op jonge leeftijd verdubbelt de kans op huidkanker op latere leeftijd.

De Smeercase is een initiatief van Sport ZonVeilig.

www.sportzonveilig.nl