hockey arbitrage

Clubscheidsrechter (CS)

Vanaf je 16de jaar ben je verplicht om in het bezit te zijn van een scheidsrechters diploma. De club organiseert twee keer per jaar een korte cursus en een scheidsrechters examen voor de B-jeugd en vrijwillige ouders die zelf ook het diploma willen halen.  De cursus bestaat uit een e-learning ondersteund met twee avonden uitleg en worden gegeven door ervaren scheidsrechters uit de scheidsrechters commissie. Het examen wordt afgenomen door een examinator van de KNHB. Vervolgens krijgt ieder die het examen heeft gehaald een pasje die de rest van je leven geldig is. Er zijn geen kosten aan verbonden want de club betaald voor ieder een examen en een inlog voor de   E-learning.

Meer informatie over scheidsrechters en spelregels vindt je ook op:

Elk Lid dient 3 a 4 keer per jaar te fluiten. Bedenk wel dat je zelf daardoor ook altijd een scheidsrechter hebt bij je eigen wedstrijd.

Proefexamens zijn voor ieder toegankelijk en kun je vinden via de volgende link:

Spelreglement veldhockey (11-tal)

Klik hier voor het spelreglement
Hockeyspelregels in een notendop (september 2015)

Spelregels Jongste Jeugd

F-JEUGD
Kinderen van 7 jaar, die spelenderwijs met hockey bezig zijn.
Een F-team bestaat uit 6 kinderen, die tijdens de wedstrijdjes worden gesplitst in 2 drietallen. Deze kinderen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 7 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 3tal-hockey (F)

E6-tallen / E-JEUGD

Kinderen  die op een plezierige, veilige en dynamische manier leren hockeyen. Een E6 team bestaat uit minimaal 6 kinderen. Er wordt gespeeld op een kwart veld, 6 tegen 6 (incl keeper).
E6-tallen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 8 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 6tal-hockey (E)
Klik hier voor informatie over de zestal speelposities

E8-tallen / E JEUGD
Hier vindt  de overstap van het 6- tal via 8-tal naar het elftalhockey plaats. Een E8 team bestaat uit minimaal 8 kinderen. Er wordt gespeeld op een half veld, 8 tegen 8 (incl keeper). E8-tallen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 9 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 8tal-hockey (E8)

Klik hier voor informatie over de achttal speelposities

Filmpje Jongste jeugd spelleider